23 Mayıs 2012 Çarşamba

BİR ÖMÜRLÜK NEFESLER - 2

Fadime Özdemir

FADİME ÖZDEMİR (1951-1980)

   Bir insan ömrüne sığdırılan onlarca nefes, buyruk ve deyiş... Yola sevdalı bir canın soluğuyla bütünleşen nefesler, daha bir güzelleşir çığlık olur, yankılanır çoğalır gider dillerde. 29 yıllık bir yaşamda dilinden yalnızca güzellikler dağılan bir canın, bundan otuz beş yıl öncesinden gelen sesine kulak veriyorum. Ulu ozanların yüzyıllar öncesinde söylediği buyruklar yankılanınca aşığın dilinde, hüzün olur, sevda olur dinlenir, yıllar sonra ilham olur yola yoldaş olan gönüllere...

   Tanımadığım, görmediğim, fakat yol aşkını nefeslerinden ve sesinden aldığım, Fadime Ana'ma saygıyla...
Yattığı yer ışık olsun...





Kerbela çölünden bir koyun geldi - HATAYİ



Yer gök deniziken hemde suyukan - KUL MAHMUT



Ayrılık elinden bağrım yanıktır - BALIM



Ben Aliden ala güzel görmedim - HATAYİ

Fadime Özdemir
Fadime Özdemir




Hasta oldum yedi yıldır yatarım - HATAYİ



Alim dergahına nasıl varayım - HATAYİ



Güzel şahtan bize bir dolu geldi (Şahlama) - KUL HÜSEYİN



Aşıp aşıp gider yollarım duman (Birleme) - HATAYİ

Fadime Özdemir
Fadime Özdemir




Turnam bugün derdim yeğin - HATAYİ



Kudretin çayı harlayıp akar - HATAYİ



Gönül düştü tozlu yollara - PİR

Fadime Özdemir
Fadime Özdemir



Ben buradan gider oldum, Şen kalasın dedem yurdu - BALIM



Uyan Muhammedim sinem bülbülüm - HATAYİ



Ol İmam Hüseyin'in kanı nic'oldu - HATAYİ

Fadime Özdemir
Fadime Özdemir



Akıl ermez yaradanın sırrına (Duvaz-ı İmam) - HATAYİ



Dünyada üç nesne büktü belimi - GENÇ ABDAL



Adını sevdiğim ol Bağdat şehri - HATAYİ


Seslendiren: Fadime Özdemir (1951-1980) Afyon-Sandıklı-Selçik Köyü
Derleme: Metin Özdemir



Fadime Özdemir
Fadime Özdemir



Metin ÖZDEMİR

4 yorum:

  1. metin bu paylaşımların için çok teşekkur ediyorum...bizleri hem mutlu ettin hemde hüzünlendirdin...

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim. Lütfen adınızı paylaşırmısınız.

    YanıtlaSil
  3. Fadime Anam... Devrin daim olsun. Yattığın yer ışık olsun.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Metin, taze bir bahar dalı gibi iken zamansız solup giden Fadime Ablaya, anma programı gibi hazırladığın çok değerli emeğin için sağolasın çok teşekkürler. yıllar önce Rahmetli Sevim Ablalarda dinlediğimiz o içli duygulu sesiyle onu benim gözlerimin önüne getirdin.çok hüzünlendim. ışıklarda uyusun.Vefalı güzel bir evlatsın. Ömrün uzun olsun. Naime Karadeli

    YanıtlaSil